Plan dnia

W każdej grupie przedszkolnej odbywają się zajęcia dla dzieci ze względu na ich funkcjonowanie i możliwości. Każda grupa jest pod opieką nauczyciela-pedagoga specjalnego lub pedagoga oraz nauczyciela wspomagającego- psychologa, pedagoga lub pedagoga specjalnego. Podczas dnia są stałe elementy dnia, takie jak:

Powitanie – Jest to etap, którym zaczynamy każdy dzień. Podczas powitania dzieci mają okazję poznać siebie nawzajem, nauczyć rozpoznawania siebie nawzajem, nawiązywania prawidłowej relacji z rówieśnikami, nauczyć się patrzenia w oczy drugiej osobie podczas powitania oraz prawidłowych form powitań..

Zajęcia dydaktyczne – Prowadzimy zajęcia edukacyjne zgodnie z podstawą programową ustaloną przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN). Realizujemy zajęcia w ramach WWR. Podczas zajęć stosujemy wiele metod pracy z dziećmi, które są dostosowane indywidualnie do każdego dziecka. Zajęcia dydaktyczne składają się : z zajęć stolikowych, plastycznych, ruchowych oraz muzycznych.

Zajęcia terapeutyczne :

Zajęcia indywidualne – zajęcia odbywają się za udziałem psychologa lub pedagoga specjalnego. To jest czas, kiedy terapeuta może skupić się wyłącznie na jednym dziecko i dopasować odpowiednie ćwiczenia. Ważne jest, aby dziecko czuło się bezpiecznie i rozumiane. Nauka, którą zdobędzie podczas  zajęć, będzie wykorzystywana na zajęciach grupowych. Aby efekty pracy były jeszcze większe, terapeuta odbywający z dzieckiem zajęcia indywidualne pozostaje w stałym  kontakcie z prawnymi opiekunami dziecka.

Zajęcia grupowe – zajęcia prowadzi zazwyczaj pedagog specjalny. Celem zajęć grupowych jest umiejętność organizowania wspólnych zabaw, tworzenia prac plastycznych, dzielenia się zabawkami, kreatywności oraz samodzielności.

Zajęcia logopedyczne – zajęcia są prowadzone przez wykfalifikowanego logopedę. Celem zajęć jest nauka komunikowania się z otoczeniem poprzez mowę, lub komunikację alternatywną (PECS), w zależności od możliwości dziecka.

Zajęcia ruchowe – jest to bardzo ważny etap w terapii. Dzieci poprawiają swoją sprawność fizyczną, a także mogą uczestniczyć w różnych grach i zabawach ruchowych.

Zabawa – jest to etap, w którym dziecko ma szansę zdobyć umiejętności zabawy samodzielnej, tematycznej, oraz grupowej. Podczas zabawy dziecko także uczy się nawiązywać relację z rówieśnikami, oraz dzielić się zabawkami.

Zajęcia po za przedszkolem– Dzieci mają szansę w ciągu dnia wyjść na spacer na łono natury. Budynek znajduję się w cichej i spokojnej okolicy niedaleko lasu. W przedszkolu są organizowane także różnego rodzaju wycieczki.

Relaks – Po obiedzie nadchodzi czas na odpoczynek. Każde dziecko powinno mieć czas, aby zregenerować siły, zrelaksować się przy muzyce lub czytaniu bajek przez terapeutę. Dzieci, które tego potrzebują mają możliwość zdrzemnięcia się.

Posiłki – w trakcie tej czynności dzieci uczą się spożywania posiłków przy stoliku w obecności rówieśników. Dzieci są uczone samodzielnego jedzenia, oraz prawidłowego chwytu sztućców.

Zajęcia dodatkowe – popołudniami dzieci mają okazję wziąć udział w zajęciach ,które wybrali dla nich rodzice. W naszej placówce prowadzimy zajęcia: terapia ręki, arteterapia, logorytmika, muzykoterapia.

 

Przykładowy plan dnia: (plan może się trochę różnić w zależności od grafiku stworzonego indywidualnie dla każdego dziecka)

7:30 – 9:00 -przychodzenie dzieci do przedszkola

9:00 – 9:30 – śniadanie

9:30 – 10:00 – czas na zabawę swobodną

10:00 – 10:45 – dydaktyka, w skład w której wchodzi : powitanie, dydaktyka, zabawy ruchowe, muzyka, prace plastyczne, różnego rodzaju masaże

10:45 – 11:15 – zabawa swobodna,zabawa tematyczna, zajęcia ruchowe (w zależności od pomysłów pedagogów), zajęcia dodatkowe takie jak: muzykoterapia, logorytmika, i inne

11:15 – 12:00 wyjście na spacer/na plac zabaw/ zabawy różnego rodzaju (w zależności od panującej pogody na zewnątrz)

12:00- 12:30 – obiad

12:30 – 13:00 – odpoczynek, relaks

13:00 – 13:45 – dydaktyka, w skład w której wchodzi : zabawy ruchowe, muzyka, prace plastyczne, różnego rodzaju masaże, dydaktyka

13:40-14:00 – zabawa swobodna dzieci

14:00 – 15:00 – różnego rodzaju zajęcia na świetlicy, lub wyjście z dziećmi na dwór.

15:00 – 15:30 podwieczorek

15:30 – 17:00 –  różnego rodzaju zajęcia na świetlicy, zabawy tematyczne, kierowane, bądź swobodne dzieci lub wyjście z dziećmi na dwór.

 

W trakcie całego dnia, dzieci wedle swojego indywidualnego grafiku, są zabierane na zajęcia indywidualne.